SimpliC for BP

Aplikacja webowa do zarządzania procesem wymiany materiałów reklamowych na stacjach BP oraz aplikacja mobilna dla monterów.

image/svg+xml

Wyzwania

BP udostępnia możliwość wynajęcia przestrzeni reklamowej na swoich stacjach paliw. Ze względu na olbrzymią ilość punktów (stacji benzynowych) z różnego typu miejscami na materiały reklamowe, pojawił się kłopot związany z obsługą procesu. Firma odpowiedzialna za dostarczenie i wymianę reklamówek, miała olbrzymi problem z raportowaniem, kontrolowaniem pracowników i sprawdzeniem stanu dostępności powierzchni.

W zapytaniu otrzymaliśmy prośbę o sprawdzenie możliwości technicznych i propozycję zoptymalizowania operacji. Po analizie, okazało się, że najlepszym rozwiązaniem, będzie system umożliwiający integrację wszystkich osób zaangażowanych w proces oraz możliwość śledzenia operacji w czasie rzeczywistym.

Logo BP przecięte w połowie

Rozwiązania

Aby zoptymailzować działania klienta, niezbędna okazała się aplikacja webowa wspierająca procesem wymiany materiałów reklamowych na stacjach paliw BP. Po dogłębnej analizie wszystkich oczekiwań oraz sprawdzeniu rozwiązań technicznych, przygotowaliśmy platformę webową, która w zależności od typu i uprawnień użytkownika, umożliwia otrzymanie statusu prac, wymianę informacji między użytkownikami systemu, sprawdzenie stanu realizacji każdej kampanii oraz przygotowanie raportów dla managerów.

Istotnym elementem systemu jest również mobilna aplikacja dla instalatorów, zintegrowana ze środowiskiem aplikacji webowej, która umożliwia składanie raportów przełożonym.

Kamienie milowe projektu

Przystępując do pracy musieliśmy zmierzyć się z przygotowaniem bazy danych dla ponad pół tysiąca stacji na których znajduje się prawie sześćdziesiąt tysięcy różnego typu powierzchni.
Zapewniliśmy możliwości rozwoju aplikacji o kolejne punkty oraz pozwalamy na równoległą pracę instalatorów, klientów i administratorów. Ponad 100 użytkowników aplikacji pracuje w tym samym czasie, korzystając z aktualnych danych.

Zapewnienie skalowalności systemów, jest standardem wszystkich tworzonych przez nas aplikacji.

Aplikacja na telefony, tablety i komutery

UI i UX

Czytelny układ interfejsów, pozwala na intuicyjne poruszanie się po aplikacjach, również osobom średnio zaawansowanym w obsłudze komputera.

Baza danych

Stacje, produkty, kampanie reklamowe, użytkownicy w jednym miejscu dostępnym 24h/dobę.

Kalendarium i grafik kampani

Możliwość planowania kampani z uwzględnieniem terminów i rezerwacji miejsc.

Raporty i kontrola procesu

Śledzenie zmian i postępów w realizacji kampani na każdym etapie. Optymalizacja sprzedaży powierzchni oraz sprawdzanie jej dostępności.

Zwiększamy zasięg działania o kolejne kraje.

Po upływie 6 miesięcy od wdrożenia pierwszej wersji produkcyjnej, rozwijamy aplikację o dostępność dla użytkowników w innych krajach.

Pierwszym etapem będzie uruchomienie systemu w Niemczech i RPA.

Ponad

+500
obsługiwanych punktów

Ponad

+300
kampani rocznie

Ponad

+100
użytkowników

Ponad

+800
klientów

Użytkownicy aplikacji z różnym wachlarzem uprawnień.

Aplikacja umożliwia dostęp do wybranych funkcjonalności za pomocą czterech ról z odpowiednimi uprawnieniami.

User admin

Administrator

Pracownicy przeprowadzający kampanie oraz decydujący o ich cerach oraz przebiegu. Export danych do formatów: excel, pdf, word

User klient

Klient

Osoby zamawiające kampanie reklamowe i akceptujące montaż.

User brygadzista

Brygadzista

Osoby odpowiedzialna za logistykę, wybór instalatorów odpowiedzialnych za montaż, sprawdzenie raportów od instalatora.

User instalator

Instalator

Pracownicy aktualizujące reklamy na stacjach. Za pośrednictwem aplikacji na smartfonie, składają raport z przeprowadzenia instalacji.

Chat / komunikator z kanałami, do których dostęp zależy od uprawnień użytkownika.

Aplikacja umożliwia komunikację między użytkownikami w czasie rzeczywistym. W tym celu wykorzystywane są kanały łączące użytkowników z odpowiednim uprawnieniem. Klient może komunikować się tylko z Administratorem a administrator może wysyłać wiadomości do wszystkich użytkowników. Do prawidłowego działania komunikatora, użyte zostały sockety.

Aplikacja mobilna do raportowania

Dla instalatorów przygotowaliśmy aplikację mobilną. Ułatwia ona komunikację zespołów z centralą, w czasie zaplanowanej akcji wymiany materiałów reklamowych oraz umożliwia sprawdzenie prawidłowego wykonania instalacji.

Instalator otrzymuje listę punktów w których należy przeprowadzić wymianę. Po wykonaniu montażu, dołącza zdjęcie wykonanej pracy, do zaakceptacji klient. Instalatorzy mogą również za pomocą komunikatora zadawać pytania lub zgłaszać problemy do brygadzistów lub administratorów.

Podobne aplikacje realizowaliśmy również dla mechaników, agencji ochrony oraz przeprowadzania kontroli instalacji gazowych na stacjach paliw.

ZobaczInne realizacje